keskiviikko 15. huhtikuuta 2015

PIUHAT SOLMUSSA - JOONAN PUHEENVUORO

Minulta useimmiten kysytyt kysymykset blogiini liittyen ovat, että kaunko olen blogia pitänyt ja teenkö kaiken blogin eteen yksin. Vastaus ensimmäiseen kysymykseen on että blogini on pystyssä neljättä vuotta. Toiseen kysymykseen vastaus on, että en tietenkään tee kaikkea yksin. Pyrin tekemään lähes kaiken yksin, mutta kuvitelkaapa esimerkiksi sellainen tilanne, jossa hypin kuvattavana kadulla ja käytän kameran itselaukaisinta. Nääh, ei näin. Paljon saan siis jeesiä blogikuviin. Pyrin suunnittelemaan ja käsittelemään kuvat, mutta en pystyisi kuvausta hoitamaan itse. Suurin apu kuviin tulee Joonalta ja ystäviltä. Blogin ulkoasuun ja kaikkeen pikku hömppään osaan nykyään tehdä lähes kaiken itse, mutta joskus tulee niitä päivä kun kaikki piuhat ovat solmussa. Silloin kun piuhat ovat todella solmussa niin Joona astuu puikkoihin. Blogin alkutaipaleella Joonasta oli huikea apu ja olen nyt oppinut pyörittämään blogiani ominvoimin melko hyvin! Nyt uusimpana juttuna blogissani on videot. Tämä aihealue on minulle vielä uutukaista, kamera pysyy hyvin kädessä, mutta editointi puoli on minulle vieraampaa. Joona siis opettaa minua siihen hommaan tällä hetkellä.

Ajattelin jättää omat löpinäni tällä kertaa vähemmälle ja heittää pallon Joonalle! Eli ole hyvä Joona, sana on vapaa, kerro meille vähän fiiliksiä ja ajatuksia blogin taustalla hääräämisestä!

Hei vaan, moon Joona! Oon ollu tosiaan alusta lähtien mukana sparraamassa, ideoimassa, kannustamassa, kuvaamassa ja toteuttamassa Marikan huikeita visioita ja ompa täällä välillä munkin kuvia tainnu vilahtaa. Kaikki sisältö lähtee aina Marikan alotteesta ja Marikan jatkuva halu kehittää itseään ja blogia antaa itsellekin motivaatiota! Jos sanotaan että Marika on tän blogin sykkivä sydän ja visionääri, jolla on näkemys blogin suunnasta ja lopullinen sana kaikesta postauksiin liittyvästä, niin meikä on ollu se kaveri, joka on monin tavoin ollut avustamassa ja varsinkin alussa osittain toteuttamassa, tuottamassa ja mahdollistamassa postausten sisältöä. Silloinkin kun oon mukana niin suunnittelupuoli on kokonaan Marikan hallussa monesti ihan jopa kameran säätöihin ja kuvakulmiin saakka.

Mun omat kiinnostuksenkohteet, koulutus, työ ja vapaa-ajan aktiviteetit suuntautuu pitkälti musiikkiin, graafiseen suunnitteluun ja videotuotantoon niin ollaan saatu aina välillä tänne blogin puolelle mukavaa vaihtelua ja monipuolista sisältöä. Oon ollu varsinkin alussa meidän multimediamies, mutta ollaan Marikan kanssa molemmat opittu yhdessä ihan järkyttävän paljon kuvaamisesta, erilaisista tekniikoista ja kuvan- ja videonkäsittelystä ja Marika on menny draivinsa kanssa joissain jutuissa jo mun edelle! Videopuoli on tullu tosiaan vahvemmin mukaan nyt vasta viime aikoina ja Marika on ollu siinäkin vahvasti läsnä, imemässä tietoa ja taitoa ja ottamassa Photoshopin lisäks myös Premier Prota haltuun.

Viihdyn ite paremmin kameran ja ruudun takana, mutta välillä sattuu päälle hyvä kokonaisuus ja tulee fiilis hypätä itekkin kuvattavaks! Asun tällä hetkellä työharjottelun takia Helsingissä niin mun käden jälkeä nähdään todennäkösesti nyt vähän vähemmän, mutta käyn toki aina välillä Jyväskylässä niin päästään kuvaamaan yhdessä. Marika kävi myös viime viikolla täällä niin siltäkin reissulta saattaa olla matskua tulossa ;)








Kivoja kevätpäiviä toivottaa tällä kertaa siis Marika & Joona :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

<3