maanantai 10. joulukuuta 2012

Gandalf

Ennen viime viikon pakkasia etsin itselleni kauhealla kiireellä lämmintä takkia. Takkeja minulla on iso kasa mutta olen käyttänyt niitä jo niin paljon, että eivät enää lämmitä 20 asteen pakkasella. Haaveilin punahilkka-mallisesta kaapumaisesta takista, mutta kuten jo aiemmin täällä totesin; ei sellaista näy eikä kuulu!

Kasasin kirpparilla ison vuoren muhkeita takkeja mukaani ja nilkutin hirveällä vauhdilla sovituskoppiin testaamaan. Vaihtoehtoja oli kasapäin, toinen toistaan hirveämmän värisiä. Jostakin syystä olen jo useamman vuoden huomannut kiinnittäväni huomiota mitä rumempiin vaatteisiin. Mitä rumempi niin sen parempi (toki rakastan myös kauniita vaatteita, mutta myös oudot ja rumat yksilöt kiehtovat). Tämän takin kohdalla Joonan mielipide oli ensin hetken hiljaisuus ja "oota hetki... näytät ihan Dumbledorelta, eiku Robin Hoodilta, eiku nyt tiiän GANDALFILTA!" Säntäsin takaisin sovituskoppiin ja suoraan kassalle. Joona raukka saa taas hävetä silmät päästään kun joutuu liikkumaan kanssani pakkasella, mutta ainakin minulla on lämmin. Nyt ymmärrän miksi naiset pitivät ennen aina pitkiä takkeja. Ne ovat super lämpimiä! Ei tarvitse laittaa kun pitkät villasukat ja tarkenee lähestulkoon sukkahousuissa. Halleluja minulla on lämmin talvi edessä. Ainiin karvapannastani sen verran, että se on kuulunut omiin suosikkeihini jo viime talvesta, kiitokset vain Mirvalle, joka bongasi sen kirpparilta minulle viime vuonna!

Takki ja panta second hand, hanskat Gina Tricot




Ostin uuden huulipunan. Yleensä käytän hyvin vahvoja sävyjä, mutta tällä kertaa mukaani tarttui Isadoran Marshmallow-sävy. Aika hempeä, mutta hyvällä pohjustuksella tästä sävystä saa täysin valkoisen. Se on aika kiva. Pidän sävystä myös näin hempeämpänä.


Jostakin syystä minulla on pakottava tarve ostaa syksy ja kevät takkeja. Ne ovat selkeästi heikkouteni. Sain haettua postista pakettini Mint Vintagelta ja sieltä saapui aivan ihana uusi farkkutakki. Taidan istua se päällä kotona sohvalla kevääseen asti. Kuvia laitan mahdollisesti ensi viikolla. En sohvalla istumisesta vaan takista.

-Marika

2 kommenttia:

<3