maanantai 19. tammikuuta 2015

PANNARITALO









Jotain uutta Jyväskylässä! Kyllä, ja aika mielenkiintoista uutta mielestäni. Pannukakkutalo on avattu tovi sitten  tänne meidän Jyväskyläämme. Japi pyysi minua mukaansa pannarille jokunen hetki takaperin ja olin innoissani lähdössä messiin. Olen vannoutunut herkkupeppu, kaikki sokeri vain kutsuu minua. Yllätyksekseni Japi kuitenkin mainitsi paikan tarjoavan myös suolaisia pannareita! Mitä ihmettä? Suolaisia? Minun pannarini kotona ovat aika suolattomia lukuunottamatta sitä hurjaa määrää voita, jonka aina sekoitan tai nypin taikinaan. Eli siis ajatuksena pannarit suolaisella täytteellä olivat minulle melkoisen vieraat ja eivät oikeastaan houkutelleet, mutta makeiden pannareiden takia lähdin mukaan ;)

Paikan päällä lueskelimme menua ja listalta löytyi aika hurjiakin täytekomboja. Olimme pannaritalossa sunnuntaina lounasaikaan ja päätimme testata suolaisiakin pannareita ( Japille nämä olivat tuttuja Oulun Pannukakkutalosta). Olimme lounastamassa Japin ja Joonan kanssa kolmistaan ja päätimme testata kahta normaalikokoista suolaista pannaria ja jakaa ne kolmelle. Samoin valitsimme kaksi makeaa pannaria, mutta lasten koossa, näin saimme aika kivasti tuntumaa pannaritalon tarjonnasta. Suolaisissa pannareissa makuina meillä oli tomaatti, mozarella ja pesto sekä lämminsavuporo, sipuli ja savujuusto. Nyt täytyy kyllä sanoa, että suolainen pannari oli todella hyvää! Ohut pannari ja hyvät täytteet näytti pizzalta, mutta maistui jotenkin etäisesti suolaiselta piiraalta. Super good! Suosittelen kokeilemaan. Makealla puolella lähdettiin hupsuttelemaan ja valittiin aika överit täytteet. Banaani, valkosuklaa ja kinuski oli minun lempparini ja toisessa pannarissa oli ainakin suklaata ja suolapähkinää (sekä joku hullu kolmas täyte). Taivaallisen makuista! Näissä makeissa pannareissa päti meidän Joonan suosima ajattelutapa, kaikki mikä on hyvää erikseen on hyvää myös yhdessä.

Huh huh, nämä kaksi suolaista ja kaksi makeaa pannaria kolmeen pekkaan vei kyllä nälän mennessään. Jos jotain huonoa pitää kaivella tästä paikasta niin asiakaspalvelu voisi olla hieman parempaa tälläisessä ruokapaikassa jonka helposti mieltää sellaiseksi isöäitihenkiseksi paikaksi. Ei palvelu mitään super huonoa ollut, mutta ei hymyily ja tervehtiminen maksa mitään. Tai kun olimme lähes ensimäiset asiakkaat niin ei ruokalistojen tuominen pöytään olisi liikaa pyydetty. Pikku juttuja, eikä nämä tosiaan ole minulle syy jättää menemättä tänne syömään uudestaan. Menen takuuvarmasti sillä sen verran hyvää sapuskaa oli. Toivottavasti tämä paikka menestyy!

-Marika

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

<3