No joo onhan tässä uudessa hoverboardissa muitakin pieniä eroja flaikkuun verrattuna. Oikeastaan helpompi on luetella yhtäläisyydet. Vauhtia molempiin annetaan vesiskootterista kaasulla ja molemmissa laudoissa on kiinni parikymmentä metriä paloletkua ja huikea vesisuihku. Hoverboard muistutti ohjaukseltaan enemmän lumilautaa kuin flaikku. Flaikkua ohjataan jalkaa nostamalla ja nojaamalla eteen tai taakse, rintama suunta on eteenpäin. Hoverboardissa painoa vaihdellaan kuten lumilautaillessa ja rintamasuunta on sivulle päin. Hoverboardissa kehonpainoa joutuu laittamaan etujalalle, ettei lauta ampaise suoraan taivaan tuuliin, kun taas flaikussa lähes pelkkä rento seisominen riittää tasapainon säilymiseen.
Äkkiseltään kuulostaisi, että flaikku on helpompaa. Ehkä pidemmän päälle näin, mutta luulen monelle ensikertalaiselle hoverboardin olevan helpompaa, koska painon jakaminen ja käännökset ovat loogisempia kun flaikussa polvien nostelu puolelta toiselle. Uskon kuitenkin että flaikulla moni oppisi temput nopeampaa kuin hoverboardilla. Flaikussa monot tuo aika ison turvan sukeltaessa ja tempuissa kun taas hoverboardissa vaaditaan todella kovaa päätä, että lähdetään tekemään temppuja. Saa nähdä pysynkö loppu kesän kuitenkin flaikkutyttönä vai hurahdanko hoverboardin maailmaan? Rämäpää olen tunnetusti mutta katsotaan kestääkö typyn pää lähteä reenaamaan temppuja hoverboardilla vai tuleeko ennemmin köntsät housuun!
-Marika
Ai pitikö tässä hoverboardissa siis seistä? |
P.S Kiitos Irina Hämäläinen kuvista !
Jos kiinnostuitte lajista niin katselkaapa Flyboard Avataaran facebook-sivuilta missä päin Suomea Miika kiertää lautojen kanssa. Jyväskylän Satamassa on usein mahdollista päästä kokeilemaan! Suosittelen!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
<3